25 OSÓB + 2 OPIEKI |
30 OSÓB + 3 OPIEKI |
35 OSÓB + 3 OPIEKI |
40 OSÓB + 4 OPIEKI |
|
---|---|---|---|---|
Orientacyjna cena |
1054 zł |
991 zł |
913 zł |
902 zł |
Orientacyjny koszt wstępów |
wg cennika |
wg cennika |
wg cennika |
wg cennika |
Uwaga! Koszt wstępów zależny od wyboru obiektów do zwiedzania.
Cennik
Muzeum Przyrodniczo-Leśne BPN normalny 13 zł, ulgowy 9 zł, przewodnik dla grupy 25 os.- 70 zł
Rezerwat Pokazowy Żubrów normalny 10 zł, ulgowy 5 zł, przewodnik dla grupy 25 os.- 70 zł
Obszarze Ochronnym Rezerwat normalny 6 zł, ulgowy 3 zł,
Szlak Dębów Królewskich i Książęcych normalny 4 zł, ulgowy 2 zł,
Prowadzenie zajęć edukacyjnych: 105,00 zł za 1 godzinę od 1 grupy (grupa 20 osób).
Prowadzenie zajęć edukacyjnych w Obszarze Ochronnym Rezerwat: 105,00 zł za 1 godzinę od 1 grupy (do 12 osób).
Białowieski Park Narodowy – walory przyrodnicze, historia, zagrożenia, ochrona |
Białowieski Park Narodowy to najstarszy park narodowy w Polsce. Proponujemy zajęcia kameralne prowadzone w oparciu o prezentację multimedialną, w trakcie których uczestnicy poznają historię ochrony Puszczy Białowieskiej oraz zadania i strukturę Parku. Poznają również różnorodność przyrodniczą i bogactwo kulturowe Regionu Puszczy Białowieskiej. |
ok. 1 godz. . |
klasy VI – VIII, szkoły średnie |
Formy ochrony przyrody w Polsce |
W Puszczy Białowieskiej, będącej Obiektem Światowego Dziedzictwa, jak i Rezerwatem Biosfery UNESCO, mamy także większość z obowiązujących w kraju form ochrony przyrody. Proponujemy zajęcia kameralne prowadzone w oparciu o prezentację multimedialną, w trakcie których uczestnicy poznają historię ochrony przyrody, pierwsze akty prawne mówiące o ochronie roślin i zwierząt, formy ochrony przyrody w Polsce oraz w Puszczy Białowieskiej. |
ok. 1 godz. |
klasy VII– VIII szkoły średnie |
Igły czy liście |
Zajęcia terenowe prowadzone są w Parku Pałacowym, w którym rośnie prawie 90 gatunków drzew i krzewów, lub na innym wybranym obszarze leśnym. Uczestnicy zajęć poznają znaczenie drzew i lasów dla życia na Ziemi, wybrane gatunki drzew, ich charakterystyczne cechy i zastosowanie dawniej i dziś. Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem kart pracy, gier i zabaw ruchowych angażujących różne zmysły uczestników. |
ok. 2 godz. |
klasy I – VI |
Po co nam martwe drzewa? |
Czy martwe drzewa rzeczywiście są martwe? Proponujemy zajęcia kameralne prowadzone w oparciu o prezentację multimedialną lub zajęcia terenowe (Obręb Ochronny Rezerwat BPN) z wykorzystaniem kart pracy. Uczestnicy zajęć dowiadują się, dlaczego martwe drewno jest tak istotne dla lasu i jak wiele organizmów wykorzystuje je do życia. |
kameralne ok. 1 godz. terenowe 2,5 godz. |
klasy VI – VIII, szkoły średnie |
Ekosystem lasu naturalnego |
Zajęcia terenowe prowadzone są w Obrębie Ochronnym Rezerwat BPN, gdzie mamy unikalną możliwość poznania ostatnich na niżu Europy lasów pochodzenia naturalnego. Zajęcia poprzedzone są wstępem w formie prezentacji multimedialnej. W trakcie zajęć terenowych uczestnicy dokonują pomiarów warunków abiotycznych (temperatury, wilgotności, pH, nasłonecznienia) na łące i w lesie, wytyczają transekt i określają jego różnorodność biologiczną, wykonują także zadania z kart pracy. |
ok. 3 godz. |
klasy VII – VIII, szkoły średnie |
Tajemniczy leśny świat Kto mieszka w lesie? |
Dowiemy się na zajęciach kameralnych prowadzonych w oparciu o: prezentację multimedialną, pokaz śladów zwierząt (zgryzy, wypluwki, gniazda, poroże, itp.), zabawy ruchowe jak też edukacyjny program przyrodniczy dla dzieci: „Wędrówki Skrzata Borówki” (program przedstawia różne ekosystemy i zamieszkujące je organizmy). W trakcie zajęć uczestnicy dowiadują się, czym jest las, poznają jego rodzaje, funkcje, znaczenie oraz wybrane organizmy ze świata roślin, zwierząt i grzybów. |
ok. 1 godz. |
klasy I – III |
Tajemnice puszczańskich ssaków |
Zajęcia kameralne lub terenowe (Rezerwat Pokazowy Żubrów BPN). W trakcie zajęć uczestnicy poznają cechy gromady ssaki i wybrane gatunki tych zwierząt. Zajęcia w zależności od grupy wiekowej i miejsca prowadzenia odbywają się w oparciu o prezentacje multimedialne, karty pracy, zagadki, quizy i zabawy ruchowe „od rzęsorka do żubra”. |
ok. 1 godz. |
klasy I – VIII, szkoły średnie |
Żubr – symbol Puszczy Białowieskiej |
Żubr to największy ssak lądowy Europy i nasze „dobro narodowe”. Dlaczego? Odpowiedź poznamy na zajęciach kameralnych lub terenowych – w Rezerwacie Pokazowym Żubrów BPN, gdzie można zobaczyć to królewskie zwierzę. W trakcie zajęć kameralnych wykorzystuje się prezentację multimedialną. W terenie uczestnicy korzystają z kart pracy. Zajęcia ukazują historię żubrów, biologię tego gatunku, proces przywrócenia żubra naturze i jego ochronę. |
ok. 1,5 godz. |
klasy I – VIII, szkoły średnie |
W poszukiwaniu śladów zwierząt |
Zwierzęta zostawiają po sobie różne ślady. Czy potrafimy je odnaleźć i właściwie odczytać? Proponujemy zajęcia terenowe w Parku Pałacowym lub wybranym fragmencie lasu. Uczestnicy zajęć uczą się odszukiwania i identyfikacji śladów zwierząt. Zajęcia poprzedzone są pokazem wybranych śladów zwierząt (zgryzy, wypluwki, gniazda, poroże, itp.) lub prezentacją multimedialną pokazującą różnorodność śladów pozostawianych przez zwierzęta. |
ok. 1,5 godz. |
klasy I – VIII, szkoły średnie |
I Ty możesz pomóc płazom |
Najlepszym okresem do prowadzenia zajęć jest wiosna. Jest to okres, w którym BPN prowadzi Akcję Czynnej Pomocy Płazom polegającą na zabezpieczeniu miejsc intensywnej migracji tych zwierząt, gdzie szlak ich wędrówek przecina ruchliwa droga. Zajęcia terenowe są poprzedzone prezentacją multimedialną dotyczącą płazów. Uczestnicy zajęć poznają biologię płazów, znaczenie i formy ochrony tych niezwykle pożytecznych zwierząt. Uczestniczą w Akcji Czynnej Pomocy przenosząc płazy na drugą stronę drogi i jednocześnie uczą się rozróżniać podstawowe gatunki. |
ok. 2 godz.
|
klasy I – VIII, szkoły średnie |
Wilk, ryś i inne drapieżniki Puszczy Białowieskiej |
Drapieżniki, zwłaszcza te duże, często cieszą się „złą opinią”. Czy słusznie? Proponujemy zajęcia kameralne w oparciu o prezentację multimedialną, karty pracy, gry i zabawy ruchowe (dla najmłodszej grupy). Uczestnicy zajęć poznają biologię, znaczenie i sposoby ochrony drapieżników Puszczy Białowieskiej. Celem zajęć jest przekonanie uczestników do konieczności ochrony dużych drapieżników, jak wilk i ryś, poprzez ukazanie znaczenia tych gatunków dla funkcjonowania lasów. |
ok. 1 godz.
|
klasy I – VIII, szkoły średnie |
Z żubrem za Pan Brat |
Prezentacja multimedialna ukazująca wybrane, ważne i ciekawe elementy biologii i ekologii żubra. Wykorzystująca przyjazne porównania dostosowane do wieku odbiorców, dzięki którym mogą oni zrozumieć trudne zagadnienia (np. dymorfizmu płciowego, roślinożerności, rozrodu czy ochrony gatunkowej żubra). Podsumowanie w formie pracy plastycznej. |
ok. 1,5 godz.
|
klasy I – VI |
Różnorodność biologiczna Polski a Puszczy Białowieskiej |
Prezentacja multimedialna o różnorodności biologicznej Puszczy Białowieskiej i Białowieskiego Parku Narodowego na trzech poziomach: krajobrazowym, gatunkowym i wewnątrzgatunkowym, na tle różnorodności biologicznej Polski. Zajęcia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i zadań z pakietu edukacyjnego. |
ok. 1,5 godz.
|
klasy VII – VIII, szkoły średnie |
Domy zwierząt |
Prezentacja multimedialna ukazująca skomplikowane i proste budowle (kryjówki, gniazda, nory, dziuple itd.) i środowiska życia zwierząt z wybranych grup systematycznych (bezkręgowce, ryby, ptaki, ssaki) oraz ich rolę w życiu danego gatunku zwierzęcia. Podsumowanie na Polanie Edukacyjnej lub/i w formie pracy plastycznej. |
ok. 1,5 godz.
|
klasy I – VIII |
1 dzień: Wyjazd z Krakowa w godz. rannych, przejazd do Nepli (wycieczka ścieżką przyrodniczą na trasie: Neple – podlaski przełom Bugu – Kamienna Baba), przejazd do ośrodka wypoczynkowego w Hajnówce (zakwaterowanie, wieczorny obiad, nocleg).
2 dzień: Po śniadaniu wykwaterowanie, przyjazd do Białowieży (zajęcia w Ośrodku Edukacji Przyrodniczej, zwiedzanie Muzeum Przyrodniczo-Leśnego Białowieskiego PN oraz Białowieży), przejazd do ośrodka w Hajnówce (zakwaterowanie, wieczorny obiad, nocleg).
3 dzień: Po śniadaniu przejazd w Puszczę Białowieską (wycieczki po puszczy do wyboru z wielu tras turystycznych „Do Dębu Jagiełły”, „Carska Tropina”, „Wilczy Szlak”, „Wokół Uroczyska Głuszec”, „Tropem Żubra” lub ścieżce edukacyjnej „Przez trzy zbiorowiska”, powrót do ośrodka (wieczorny obiad, nocleg).
4 dzień: Po śniadaniu wykwaterowanie, przejazd do Rezerwatu Pokazowego Żubrów (zwiedzanie), wyjazd w drogę powrotną do Krakowa, przyjazd do Krakowa ok. godz. 22.00.
Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany kolejności przy realizacji programu!
Cena obejmuje:
-
przejazd autokarem turystycznym wraz z opłatami drogowymi i parkingowymi;
-
3 noclegi w Ośrodku Wypoczynkowym w Hajnówce w pokojach od 2- do 4-osobowych z łazienkami;
-
wyżywienie: 3 śniadania i 3 wieczorne obiady;
-
opiekę pilota;
-
ubezpieczenie NNW (10000 zł) w TU Signal Iduna Polska S.A.;
-
składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny i Turystyczny Fundusz Pomocowy;
-
podatek VAT.
Cena nie obejmuje:
-
wstępów do zwiedzanych obiektów i opłat za prowadzenie zajęć przez pracowników PN;
-
ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej wg stawki 5,09 % koszów imprezy.